Sadržaj | ||
---|---|---|
Donošenje rešenja | Lista rešenja | Pregled rešenja |
Štampanje rešenja | Poništavanje rešenja | Suspendovanje rešenja |
Izmena rešenja | Lista promena statusa |
Donošenje rešenja
Rešenje se donosi iz pregleda unetog zahteva prilikom unosa ili izmene zahteva klikom na dugme Snimi i donesi rešenje ili iz pregleda zahteva klikom na Donesi rešenje. Tada se otvara nova forma sa pravnim proverama gde je potrebno odgovoriti na postavljena pitanja koja se razlikuju prema šifri prava (R6 ili R7). Ako je odgovor na sva pitanja DA, pokreće se procedura donošenja pozitivnog rešenja i forma izgleda ovako:
Ako je odgovor na bilo koje pitanje NE, pokreće se procedura donošenja negativnog rešenja gde se obrazloženje za donošenje negativnog rešenja formira za svaki odgovor NE. Ukoliko je potrebno i neko dodatno obrazloženje potrebno je odgovoriti sa NE na pitanje ‘Ostale provere izvršene?’, i uneti obrazloženje u prozor koji se otvara:
Negativno rešenje se odmah donosi i može da se štampa i da se pregleda.
Donošenje pozitivnog rešenja traje nekoliko sekundi, kada se proveravaju uneti podaci sa već postojećim rešenjima u centralnoj bazi.
Umesto pakovanja lokalne baze, slanja u centralu i dobijanja nazad baze koja se učitava, sada se ceo proces završava klikom na donošenje rešenja. Otvoriće se strana sa obaveštenjem da je obrada u toku i po završetku obrade će pisati rezultat, koji može da bude pozitivno rešenje ili odgovarajuća greška ako iz nekog razloga nije doneto pozitivno rešenje (npr. Korisnik već ima rešenje za dete tog reda rođenja, Drugi korisnik ima rešenje za to dete, itd.).
Ako je doneto rešenje, bilo pozitivno ili negativno, ono može da se pregleda i štampa, a zahtev na osnovu koga je doneto rešenje više ne može da se menja.
Lista rešenja
Klikom na dugme Lista pozitivnih rešenja i Lista negativnih rešenja otvaraju se liste u kojima se vide doneta rešenja. Rešenja mogu da se pretražuju po različitim parametrima (detaljnije o listama se nalazi na strani: Prikaz i pretraživanje listi).
Pregled rešenja
Sa početne strane može da se bira lista pozitivnih ili lista negativnih rešenja. U okviru pregleda mogu se videti sva pozitivna ili negativna doneta rešenja na opštini prema unetim kriterijumima za pretragu, a klikom na Broj rešenja iz filtrirane liste se otvara odabrano rešenje sa svim poljima.
Doneto rešenje može da se odštampa, poništi, suspenduje ili da se izmene određeni podaci.
Na pregledu rešenja ili klikom na link rešenja vide se još dve opcije: Obračunato za rešenja i Pregled isplata (sa slike).
U delu gde je obračunato za rešenja nalazi se lista stavki sledovanja koje su obračunate po rešenju. Stavke isplate su stavke koje su isplaćene. Mogu postojati pozitivne i negativne stavke sledovanja. Pozitivne treba da budu isplaćene kroz utvrđeni vremenski period. Negativne stavke sledovanja su stavke za poništena rešenja po kojima je bilo isplata.
Štampanje rešenja
Iz pregleda rešenja se štampa rešenje klikom na dugme Štampaj rešenje. Otvara se nova strana sa pripremljenim rešenjem za štampu gde može da se bira da li će rešenje biti odštampano na ćirilici ili latinici. Klikom na dugmiće Latinica i Ćirilica se odmah vidi promena, a po izboru pisma se rešenje štampa klikom na Štampaj rešenje.
Poništavanje rešenja
Rešenje se poništava iz pregleda rešenja klikom na Poništi rešenje. Od Službenika se traži da objasni razlog za poništavanje rešenja koji se obavezno upisuje u odgovarajuće polje. Poništeno rešenje će imati oznaku - poništeno kada se ode na pregled tog rešenja i status poništeno u listi rešenja. Poništeno rešenje više ne može da se aktivira. Ukoliko je bilo isplata po poništenom rešenju formiraju se negativne stavke isplate - dugovanja.
Suspendovanje rešenja
Rešenje se suspenduje klikom na dugme Suspenduj i kao i kod prethodne stavke biće neophodno da službenik navede razloge za suspenziju.
Treba napomenuti da po suspendovanom rešenju nema isplata. Ukoliko je rešenje suspendovano ono može da se aktivira u kom slučaju će u prvoj narednoj isplati da se obračunaju i isplate sve zaostale rate.
Izmena rešenja
Rešenje je moguće izmeniti klikom na dugme Izmeni. Jedini podaci koje je moguće izmeniti na zahtevu su: Ime, Prezime, Ulica i broj, PTT broj, Račun i Mesto. Ime i Prezime menja podatke u licu, i sledeći put kad se budu povlačile informacije o istom korisniku, sistem će prikazivati nove podatke.
Lista promena statusa
Sa početne strane aplikacije, u okviru prava za roditeljski dodatak klikom na dugme Lista promena statusa i unosom traženih filtera, izlistaće se rešenja koja su u tom periodu promenjena. Tabela promenjenih rešenja sadržaće sve relevantne informacije uključujuči datum promene rešenja i traženi status iz filtera. Ukoliko se na primer jedno rešenje Suspenduje, Aktivira, pa Poništi izlistaće se hronologija svih promena statusa.