Sadržaj | ||
---|---|---|
Donošenje rešenja | Lista rešenja | Pregled rešenja |
Štampanje rešenja | Poništavanje rešenja | Suspendovanje rešenja |
Izmena rešenja | Izmena stavke rešenja | Lista promena statusa |
Donošenje rešenja
Rešenje se donosi iz zahteva, prilikom unosa ili izmene zahteva klikom na dugme Snimi i donesi rešenje ili iz pregleda zahteva klikom na Donesi rešenje. Tada se otvara nova forma sa pravnim proverama gde je potrebno odgovoriti na pitanja koja se razlikuju u zavisnosti od šifre prava (DD ili D7). Na pitanja u vezi sa pravnim proverama se odgovara za podnosioca zahteva i za svako dete sa zahteva ponaosob. Ako je odgovor na sva pitanja DA za podnosioca zahteva klikne se na dugme Dalje (kao što je prikazano na slici).
Nakon što odgovoreno na sva pitanja iz pravnih provera za podnosioca zahteva, prelazi se na pravne provere za stavke (decu). Biće onoliko strana sa pitanjima za pravne provere koliko ima dece na podnetom zahtevu. Ukoliko su svi odgovori pozitivni pristupa se donošenju pozitivnog rešenja.
Ako je odgovor na bilo koje pitanje NE, pokreće se procedura donošenja negativnog rešenja gde se obrazloženje za donošenje negativnog rešenja formira za svaki odgovor NE. Ukoliko je potrebno dodatno obrazloženje treba odgovoriti sa NE na pitanje ‘Ostale provere izvršene?’, i uneti obrazloženje u prozor koji se otvara:
Negativno rešenje se odmah donosi, može da se štampa i da se pregleda.
Donošenje pozitivnog rešenja traje nekoliko sekundi, kada se proveravaju uneti podaci sa već postojećim rešenjima u centralnoj bazi.
Umesto pakovanja lokalne baze, slanja u centralu i dobijanja nazad baze koja se učitava, sada se ceo proces završava klikom na donošenje rešenja. Otvara se strana sa obaveštenjem da je obrada u toku i po završetku obrade će pisati rezultat, koji može da bude pozitivno rešenje ili odgovarajuća greška ako iz nekog razloga nije doneto pozitivno rešenje.
Ukoliko na primer jedna stavka zahteva ne ispunjava uslov da se donese pozitivno rešenje a druga ispunjava, donosi se i pozitivno i negativno rešenje. Iako su ova dva slučaja bila stavke istog zahteva, donosi se odvojeno, jedno pozitivno, jedno negativno rešenje koje se može videti u pregledu pozitivnih tj. negativnih rešenja.
Ako je doneto rešenje, bilo pozitivno ili negativno, ono može samo da se pregleda i štampa, a zahtev na osnovu koga je doneto rešenje više ne može da se menja.
Aplikacija omogućava opcije potpune zamene, delimične zamene i skraćivanja rešenja. Aplikacija može doneti i rešenje koje se nastavlja na postojeće rešenje u bazi, tzv. prevođenje ako je zahtev podnet do mesec dana pre isteka postojećeg rešenja.
Važna napomena tiče se donošenja rešenja koja se preklapaju. Naime, potpuna zamena rešenja je moguća isključivo ako su početak i kraj važenja rešenja koje se zamenjuje i rešenja kojim se zamenjuje identični. Komentar koji će aplikacija ispisati ukoliko se pokuša sa zamenom rešenja čije se trajanje ne poklapa sa novim rešenjem:
Da bi ovo rešenje bilo doneto potrebno je uskladiti trajanje rešenja koje se donosi sa trajanjem postojećeg rešenja u bazi.
Komentar koji će aplikacija ispisati za slučaj potpune zamene:
Da bi ovo rešenje bilo doneto potrebno je kliknuti dugme Prihvati kako bi se slučaj potpune zamene realizovao. Tada rešenje koje se zamenjuje biva poništeno.
Aplikacija ne dozvoljava donošenje rešenja za decu preko starosne granice.
Lista rešenja
Klikom na dugme Lista pozitivnih rešenja i Lista negativnih rešenja otvaraju se liste u kojima se vide sva doneta rešenja. Rešenja mogu da se pretražuju po različitim parametrima (detaljnije o listama se nalazi na strani: Prikaz i pretraživanje listi).
Pregled rešenja
Sa početne strane može da se bira lista pozitivnih ili lista negativnih rešenja. U okviru pregleda mogu se videti sva pozitivna ili negativna doneta rešenja na opštini, a klikom na Broj rešenja iz liste se otvara odabrano rešenje sa svim poljima. Rešenja mogu da se pretražuju po različitim parametrima (detaljnije o listama se nalazi na strani: Prikaz i pretraživanje listi).
Na pregledu rešenja ili klikom na link rešenja vide se još dve opcije: Obračunato za rešenja i Pregled isplata (sa slike).
U delu gde je obračunato za rešenja nalazi se lista stavki sledovanja koje su obračunate po rešenju. Stavke isplate su stavke koje su isplaćene. Mogu postojati pozitivne i negativne stavke sledovanja. Pozitivne treba da budu isplaćene kroz utvrđeni vremenski period. Negativne stavke sledovanja su stavke za poništena rešenja po kojima je bilo isplata.
Doneto rešenje može da se odštampa, poništi, suspenduje ili da se izmene određeni podaci.
Takođe je moguće izmeniti neke podatke na stavci rešenja (školsku ili predškolsku ustanovu koju dete pohađa), klikom na dugme Izmeni (ali o tome više u delu o Izmenama stavke rešenja).
Štampanje rešenja
Iz pregleda rešenja se štampa rešenje klikom na dugme Štampaj rešenje. Otvara se nova strana sa pripremljenim rešenjem za štampu gde može da se bira da li će rešenje biti odštampano na ćirilici ili latinici. Klikom na dugmiće Latinica i Ćirilica se odmah vidi promena, a po izboru pisma se rešenje štampa klikom na Štampaj rešenje.
Poništavanje rešenja
Rešenje se poništava iz pregleda rešenja klikom na Poništi rešenje. Od službenika će biti traženo da se objasni razlog za poništavanje rešenja koji će biti upisan u odgovarajuće polje. Poništeno rešenje će imati oznaku - poništeno kada se ode na pregled tog rešenja i status poništeno u listi rešenja. Poništeno rešenje više ne može da se aktivira. Ukoliko je bilo isplata po poništenom rešenju formiraju se negativne stavke isplate - dugovanja.
Suspendovanje rešenja
Rešenje se suspenduje klikom na dugme Suspenduj, i kao i kod prethodne stavke biće neophodno da službenik navede razloge za suspenziju.
Treba napomenuti da po suspendovanom rešenju nema isplata. Ukoliko je rešenje suspendovano ono može da se aktivira u kom slučaju će u prvoj narednoj isplati da se obračunaju i isplate sve zaostale rate ili poništi.
Izmena rešenja
Rešenje je moguće izmeniti klikom na dugme Izmeni. Jedini podaci koje je moguće izmeniti na zahtevu su: Ime, Prezime, Ulica i broj, PTT broj, Račun i Mesto. Ime i Prezime menja podatke u licu, i sledeći put kad se budu povlačile informacije o istom korisniku, sistem će prikazivati nove podatke.
Izmena stavke rešenja
Izmena stavke rešenja je opcija koja je uvedena zbog mogućnosti da dete promeni školu ili tip škole koju pohađa tokom trajanja rešenja. Na slici su prikazane sve stavke rešenja i klikom na dugme Izmeni otvara se prozor gde se unosi nova ustanova (predškolska ili školska). Moguće je promeniti i razred koji dete pohađa, kao i školsku godinu.
Nakon unetih promena, treba kliknuti na zeleno dugme Izmeni da se potvrdi željena akcija.
Lista promena statusa
Sa početne strane aplikacije, u okviru prava za dečiji dodatak klikom na dugme Lista promena statusa i unosom traženih filtera, izlistaće se rešenja koja su u tom periodu promenjena. Tabela promenjenih rešenja sadržaće sve relevantne informacije uključujuči datum promene rešenja i traženi status iz filtera. Ukoliko se na primer jedno rešenje Suspenduje, Aktivira, pa Poništi izlistaće se hronologija svih promena statusa.