Uputstvo logo Uputstvo

Sadržaj        
Unos zahteva   Pregled zahteva   Izmena zahteva

Unos zahteva

Važna napomena: Čak iako dete nije rođeno je moguće podneti zahtev za porodiljsko i negu - NZ-POND. U tom slučaju se donosi privremeno rešenje za porodiljsko u trajanju od 3 meseca, a nakon unosa podataka o novorođenom detetu i pokretanja preračuna se donosi trajno rešenje za porodiljsko i negu.

Zahtev za naknadu zarade ili ostalih prihoda se unosi biranjem opcije Novi zahtev sa početne strane aplikacije ili iz Liste zahteva. Klikom na opciju Novi zahtev se otvara strana gde službenik bira šifru zahteva koja je ista kao šifra papirnog zahteva.

Na slici se vidi da se može podneti zahtev za naknadu zarade i naknadu ostalih prihoda. Naknada zarade je kao i do sad naknada koju korisnik dobija na osnovu svog radnog odnosa i podnosi se ukoliko je korisnik zaposlen. Naknada ostalih prihoda je naknada svih prihoda na koje su plaćeni porezi i doprinosi (ugovori o pp poslovima, ugovori o delu, nakanada zarade ukoliko korisnik nije zaposlen u trenutku podnošenja zahteva ali je bio zaposlen u prethodnih 18 meseci, itd.) i podnosi se van radnog odnosa. Ako se klikne na dugme NZ-PO može se tražiti naknada zarade za porodiljsko, ukoliko je potrebna naknada zarade za porodiljsko i negu deteta bira se NZ-POND, za negu deteta NZ-ND i za posebnu negu deteta NZ-PND. Za naknadu ostalih prihoda postoje dva tipa zahteva: ostale naknade za rođenje deteta i negu ON-PN, i za posebnu negu deteta ON-PND.

Kada se izabere željeni zahtev otvara se stranica na kojoj se popunjavaju osnovni podaci kao što su Opština, Datum podnošenja (koji se može menjati) i Broj zahteva.

Sva polja na zahtevu treba unositi latinicom, ukoliko je ćirilična tastatura neće moći da se unesu željeni podaci.

Sa slike se vidi koji tip prava je odabran, Porodiljsko, Nega deteta, Porodiljsko i nega ili Posebna nega deteta. U zavisnosti od toga koje pravo je odabrano biće štiklirana odgovarajuća prava.

Nakon ovih informacija može se preći na popunjavanje osnovnih podataka o korisniku nakon što se izabere Tip identifikatora iz padajućeg menija. Kada se popuni polje JMBG postoji opcija da se klikne dugme Popuni postojećim podacima nakon čega će biti popunjena sva poznata polja za taj JMBG. U slučaju da je korisnik strani državljanin biće potrebno da se umesto JMBG-a unese EBS (evidencioni broj stranca). Nakon toga se popunjavaju polja Tip korisnika (aplikacija će ukoliko korisnik nije majka dodati nova polja gde će biti potrebno uneti podatke o majci), Ime, Prezime, Opština korisnika, Mesto korisnika (Poštanski broj će se automatski popuniti na osnovu unetog mesta), Adresa korisnika, Kontakt podaci korisnika, Račun korisnika (Banka će se popuniti automatski na osnovu broja računa; sada korisnik može dobijati naknadu preko bilo koje banke a ne samo Poštanske Štedionice).

Nakon popunjavanja polja Radni status korisnika, ukoliko je iz padajućeg menija odabrana opcija ZAPOSLEN, otvoriće se dodatna polja Procenat radnog vremena i Ukupan procenat radnog vremena. Korisnik može imati ukupno kod svih poslodavaca maksimalni procenat radnog vremena 100% a u ovo polje se upisuje samo procenat radnog vremena kod poslodavca koji se nalazi na zahtevu.

Korisnik treba da podnese onoliko zahteva koliko ima poslodavaca ali je potrebno da početak važenja rešenja za svakog poslodavca bude isti.

U slučaju da ima manji procenat (na primer 20% kod jednog poslodavca kao što na primer imaju korisnici koji rade u školama) u polje Procenat radnog vremena upisuje se taj. U polje Ukupan procenat radnog vremena se upisuje zbir procenata radnog vremena za sve poslodavce. Ukupan procenat radnog vremena ne može biti veći od 100%, ni manji od procenta radnog vremena kod jednog poslodavca.

Datumi

Polje Prethodno korišćeno odsustvo se popunjava sa da ili ne, u zavisnosti od toga da li je korisnik prava imao prethodno odsustvo, trudničko ili porodiljsko. Ako je korisnik majka koja je koristila trudničko, ovde je potrebno izabrati DA i uneti datum otpočinjanja trudničkog bolovanja u polje Datum početka preth. odsustva. Ako je korisnik nege otac, a majka je koristila trudničko odnosno porodiljsko, ponovo je potrebno izabrati DA i uneti datum otpočinjanja trudničkog odnosno porodiljskog majke u polje Datum početka preth. odsustva.

Poslednji mesec - U polje Poslednji mesec je potrebno uneti poslednji mesec koji ulazi u obračun prihoda i treba ga upisati u formatu npr. 05-2017 (za maj 2017. godine). Za slučaj da je korišćeno prethodno odsustvo (npr. trudničko) upisuje se mesec koji prethodi datumu otpočinjanja (ako je trudničko otpočelo 15. juna za poslednji mesec se uzima maj).

Datum početka je datum otpočinjanja odsustva koji se razlikuje u zavisnosti da li se podnosi zahtev za naknadu zarade ili za naknadu ostalih prihoda (3 slučaja). Za prvi slučaj naknade zarade (ukoliko je korisnica zaposlena) za datum početka uzimaće se onaj datum koji je utvrdio poslodavac kao početak odsustva. Za drugi slučaj, ukoliko korisnica nije zaposlena datum početka biće datum rođenja deteta. U slučaju da je korisnica zaposlena i ima naknadu ostalih prihoda za datum početka uzima se takođe onaj koji je utvrdio poslodavac. Za slučaj da otac deteta preuzima pravo nege deteta, datum početka odsustva utvrđuje njegov poslodavac. Očevo odsustvo može da počne tek po isteku odsustva majke tj. odsustva ne mogu da se preklapaju.

Biće potrebno da se popune i podaci o poslodavcu a taj obrazac vidi se na sledećoj slici. U polju Komentar poslodavca treba da se upišu svi podaci o poslodavcu koji su potrebni a ne nalaze se u aplikaciji kao posebna polja, kao što je elektronska adresa poslodavca (e-mail), broj telefona, itd.

Ukoliko je dete rođeno (dete za koje je korisnik na odsustvu), potrebno je izabrati da je dete rođeno i uneti podatke. Ovde je moguće uneti jedno ili više dece u slučaju blizanaca, trojki, itd.

Ukoliko u trenutku podnošenja zahteva postoji informacija da je dete mrtvorođeno na to pitanje treba odgovorite sa DA, nakon čega će se otvoriti novo polje Datum porođaja. Ukoliko je doneto privremeno rešenje pre nego što je dete rođeno, a onda je rođeno i umrlo, tada se konačno rešenje za porodiljsko dobija tako što se pokrene preračun privremenog rešenja, na pregledu zahteva za to rešenje se klikne na dugme Mrtvorođeno dete i u novoj formi se unese Datum porođaja, zatim se pokreće donošenje rešenja po zahtevu.

Potrebno je uneti svu prethodnu decu majke. Klikom na Dodaj dete se pojavljuju polja za popunjavanje podataka o detetu. Za svako dete prethodnog reda rođenja je potrebno kliknuti na Dodaj dete i uneti podatke o detetu.

Slično izgleda i zahtev za dobijanje naknade za ostale prihode i jedino što se razlikuje je što na zahtevu za ostale prihode ne postoje podaci o poslodavcu.

Pregled zahteva

Klikom na opciju Lista zahteva otvara se nova strana sa listom u kojoj su svi podneti zahtevi. Šifra prava je različita za naknadu zarade (PZ) i za naknadu ostalih prihoda (PP). Klikom na Broj zahteva iz liste se otvara odabrani zahtev sa svim poljima. Ova lista može da se filtrira po različitim parametrima, pa se tako mogu tražiti svi zahtevi koji imaju doneto rešenje ili svi zahtevi, bez obzira da li je doneto rešenje (detaljnije o listama se nalazi na strani: Prikaz i pretraživanje listi).

Pregled zahteva je drugačiji u zavisnosti od toga da li je doneto rešenje. Ako nije doneto rešenje i ne postoji obračun prihoda, postoje opcije za izmenu zahteva, dodavanje obračuna prihoda i pregled obračuna prihoda.

Rešenje po zahtevu se može doneti samo ako postoji zaključen obračun prihoda. Ako postoji obračun koji je u drugom statusu (otvoren, na čekanju), rešenje ne može da se donese dok se obračun ne zaključi.

Ako postoji zaključen obračun prihoda, može se pristupiti donošenju rešenja.

Takođe, iz pregleda zahteva može da se unese novo dete po rođenju (ili nova deca u slučaju blizanaca, trojki, itd.). Važno je napomenuti da je unos moguć samo jednom tj. nakon snimanja nije moguć ponovni unos. Moguće je uneti dete (ili decu) i iz izmene zahteva pa će slika forme biti u sledećem paragrafu.

Izmena zahteva

Za razliku od ostalih prava gde je zahtev moguće izmeniti samo ako nije doneto rešenje na osnovu tog zahteva, ovde je moguće dodati podatke o novorođenom detetu ili deci nakon donošenja rešenja po zahtevu. Mogu se zameniti i osnovni podaci o korisniku kao i broj računa u specijalnim okolnostima.

U sledećem primeru je prikazana stranica na kojoj se dodaju novorođena deca.

Ako je doneto rešenje po određenom zahtevu podaci kao što su Ime, Prezime, Adresa, Račun i Mesto se mogu promeniti sa pregleda rešenja.

Ako nije doneto rešenje, zahtev je moguće izmeniti tako što se iz pregleda zahteva klikne na opciju Izmeni račun. Na primer ako je promenjen račun korisnika za čije rešenje treba uraditi preračun.

Klikom na Izmena računa otvara se stranica na kojoj će ID zahteva i broj zahteva biti automatski popunjeni a broj računa se može promeniti. Nakon ispravnog unosa računa, kliknuti na Snimi da bi se izmene sačuvale.

Ukoliko je račun korisnika za koga treba uraditi Preračun nevažeći jer banka više ne postoji, sistem će javiti sledeću grešku:

Ovaj zahtev je moguće pregledati. U njegovom zaglavlju biće ispisana poruka o neaktivnoj banci.

Sa pregleda ovog zahteva se može izmeniti broj nevažećeg računa na isti način, klikom na Izmena računa.

Ukoliko je dete mrtvorođeno potrebno je kliknuti na dugme Mrtvorođeno i izmeniti zahtev. Na sledećoj stranici treba popuniti tražene podatke i nakon unosa kliknuti na dugme Snimi kako bi se uneli promenjeni podaci.