Uputstvo logo Uputstvo

Sadržaj      
Donošenje rešenja Lista rešenja Pregled rešenja Štampanje rešenja
Poništavanje rešenja Suspendovanje rešenja Izmena rešenja Preračun
Skraćivanje rešenja Lista promena statusa Potvrda o zaradama  

Donošenje rešenja

Za donošenje rešenja za naknadu zarade ili naknadu ostalih prihoda, nakon unetog zahteva treba kliknuti na dugme Snimi, nakon čega se pristupa sledećoj stranici, na kojoj na dnu može da se izabere neka od ponuđenih opcija.

Ako je potrebno da se izmeni zahtev, može se to učiniti klikom na dugme Izmeni zahtev čime sistem vraća na prethodno unetu, stranu zahteva sa svim otvorenim poljima i Na dugme Dodaj obračun prihoda automatski će biti povučene informacije o prihodima podnosioca zahteva iz CROSO-a (Centralnog Registra Obaveznog Socijalnog Osiguranja), za onaj broj meseci koji je naveden u zahtevu, i počevši od datuma napisanog na istom. Ukoliko je potrebno dodati novo dete na zahtev to se može učiniti klikom na dugme Podaci o detetu. Klikom na Mrtvorođeno, otvara se prozor u kome je potrebno uneti datum porođaja. Može se odustati, klikom na dugme Odustani ili pregledati obračune prihoda klikom na dugme Pregled obračuna prihoda (pritiskom na ovo dugme otvara se stranica na kojoj postoji detaljno popisan obračun prihoda).

Nakon povlačenja podataka iz CROSO-a tj. na stranici za pregled obračuna može da se odabere neka od sledećih opcija sa slike.

Klikom na Zaključi otvaraju se opcije sa slike, a klikom na Pregled zahteva otvara se opcija donošenja rešenja.

Pristupa se pravnim proverama i donošenju rešenja. Potrebno je na sva pitanja iz pravnih provera odgovoriti sa DA.

U suprotnom neće biti moguće doneti pozitivno rešenje.

Važna napomena kod donošenja rešenja za naknadu zarade i naknadu ostalih prihoda: Rešenje ne može da se donosi kada su otvoreni obračuni tj. samo kada je obračun zaključen može biti doneto rešenje.

Lista rešenja

Klikom na dugme Lista pozitivnih rešenja i Lista negativnih rešenja otvaraju se liste u kojima se vide sva doneta rešenja. Rešenja mogu da se pretražuju po različitim parametrima (detaljnije o listama se nalazi na strani: Prikaz i pretraživanje listi).

Pregled rešenja

Kada je potrebno pregledati rešenja koja su doneta - to se čini sa početne strane aplikacije iz liste pozitivnih ili negativnih rešenja.

Na sledećoj slici se vidi koje akcije se mogu preduzeti sa određenim rešenjem.

Na pregledu rešenja vide se još dve opcije: Obračunato za rešenja i Pregled isplata (sa slike).

U delu gde je obračunato za rešenja nalazi se lista stavki sledovanja koje su obračunate po rešenju. Stavke isplate su stavke koje su isplaćene. Mogu postojati pozitivne i negativne stavke sledovanja. Pozitivne treba da budu isplaćene kroz utvrđeni vremenski period. Negativne stavke sledovanja su stavke za poništena rešenja po kojima je bilo isplata.

Kada se klike na dugme Obračunato za rešenja dobijaju se izlistano sve stavke sledovanja za tog korisnika (slika).

Štampanje rešenja

Iz pregleda rešenja se štampa rešenje klikom na dugme Štampaj rešenje. Otvara se nova strana sa pripremljenim rešenjem za štampu gde može da se bira da li će rešenje biti odštampano na ćirilici ili latinici. Klikom na dugmiće Latinica i Ćirilica se odmah vidi promena, a po izboru pisma se rešenje štampa klikom na Štampaj rešenje.

Rešenja za naknadu zarade (pozitivna i negativna) imaju i opciju Mešovito za štampanje, koja znači da će rešenje biti na ćirilici, ali će naziv poslodavca biti latinicom. Ovu opciju treba koristiti kada su strana imena firmi u rešenju.

Poništavanje rešenja

Rešenje se poništava iz pregleda rešenja klikom na Poništi rešenje. Od službenika će biti traženo da se objasni razlog za poništavanje rešenja koji će biti upisan u odgovarajuće polje. Poništeno rešenje će imati oznaku Poništeno kada se ode na pregled tog rešenja i status poništeno u listi rešenja.

Nakon unetih traženih informacija treba kliknuti na Poništi kako bi se akcija izvršila.

Suspendovanje rešenja

Dugme Suspenduj čini da suspendujemo rešenje ali da prethodno moramo uneti razlog za promenu statusa u odgovarajuće polje (slika dole).

Izmena rešenja

Rešenje je moguće izmeniti klikom na dugme Izmeni. Jedini podaci koje je moguće izmeniti na zahtevu su: Ime, Prezime, Ulica i broj, PTT broj, Račun i Mesto. Ime i Prezime menja podatke u licu, i sledeći put kad se budu povlačile informacije o istom korisniku, sistem će prikazivati nove podatke.

Preračun

Rešenje za naknadu zarade i naknadu ostalih prihoda može trpeti određene promene. Ukoliko je osoba podnela zahtev kada na primer neki prihod nije zaveden jer još uvek nije prošao kroz CROSO sistem, ona/on ga može promeniti. Promene se mogu uneti klikom na dugme Preračun (slika dole) kada se otvara stranica gde se na dnu može izabrati željena opcija.

Ukoliko se klikne da se preračuna doneto rešenje, ono se automatski poništava. Ukoliko je službenik pogrešio i želi da već postojeće rešenje za porodiljsko, promeni u rešenje za porodiljsko i negu moći će to da uradi prilikom preračuna. Isto tako, rešenje za porodiljsko i negu može da promeni u rešenje koje je samo za porodiljsko. Klikom na dugme Preračunaj otvara se prozor na kome će moći da se unesu željene promene.

Obračun se poništava i nakon ove akcije otvara se novi prozor gde može da se doda novi obračun prihoda klikom na dugme Dodaj obračun prihoda.

Nakon dodatog obračuna klikne se na Snimi a nakon toga na Zaključi - tada se staro zamenjuje novim rešenjem na kome će biti svi prihodi osobe koji su zavedeni do tog datuma. Prvi preračun službenik treba da uradi po službenoj dužnosti, a svaki naredni preračun (u toku trajanja prava) mora da inicira podnosilac zahteva tj. korisnik.

Važna napomena: Kada korisnik, nakon donetog rešenja, smatra da obračun njegovih prihoda nije dobar ima pravo da traži preračun. Službenik u tom slučaju može odmah da radi preračun, međutim, time će odmah poništiti rešenje koje je i dalje validno, a možda i nema novih prihoda koji su prošli kroz CROSO. Savet je da krenu da iz liste zahteva za tog korisnika izlistaju ponovo CROSO prihode prvo pritiskom na dugme Dodaj obračun prihoda a kasnije klikom na Učitaj CROSO obračun. Na taj način će moći da uporede obračun prihoda koji su ušli u rešenje i listu trenutnih prihoda na novom zahtevu. Ukoliko nema promena nema potrebe za preračunom i poništavanjem rešenja, već treba posavetovati korisnika da zatraži novi preračun u određenom vremenskom roku kada će prihodi koji nedostaju proći kroz Centralni registar.

Skraćivanje rešenja

Rešenje za naknadu zarade i ostalih prihoda se može skratiti. Ukoliko otac deteta želi da dobija naknadu zarade za vreme nege deteta ili ukoliko majka iz nekog drugog razloga želi da skrati rešenje. Naime, iz pregleda rešenja, klikom na dugme Skrati aplikacija će obavestiti službenika da će skraćivanjem rešenja staro rešenje biti poništeno.

Ukoliko je službenik pogrešio i želi da već postojeće rešenje za porodiljsko, promeni u rešenje za porodiljsko i negu moći će to da uradi prilikom skraćivanja rešenja. Isto tako, sa rešenja za porodiljsko i negu može da promeni u rešenje koje je samo za porodiljsko. Klikom na dugme Skrati otvara se prozor ne kome će moći da se unesu željene promene a u odeljku za pravne provere mogu se promeniti datumi i skratiti rešenje.

Ukoliko se potvrdno odgovori, staro rešenje se poništava i sistem će službenika prebaciti na sledeću stranicu sa koje će, klikom na Otvoren zahtev moći da pređe na donošenje novog rešenja, i to tako što će u odeljku sa pravnim proverama moći da promeni datum kraja važenja rešenja.

Važno je napomenuti da se za skraćivanje rešenja koristi već postojeći zahtev i postojeći obračun prihoda po kom je već doneto rešenje. Ne treba ponovo povlačiti prihode iz CROSO-a.

Lista promena statusa

Sa početne strane aplikacije, u okviru prava za Naknadu zarade klikom na dugme Lista promena statusa i unosom traženih filtera, izlistaće se rešenja koja su u tom periodu promenjena. Tabela promenjenih rešenja sadržaće sve relevantne informacije uključujuči datum promene rešenja i traženi status iz filtera. U filteru Šifre prava bira se pravo PZ ili PP, u zavisnosti da li je potrebno videti hronologiju statusa rešenja za naknadu zarade ili naknadu ostalih prihoda. Ukoliko se na primer jedno rešenje Suspenduje, Aktivira, pa Poništi izlistaće se hronologija svih promena statusa. Za razliku od Roditeljskog i Dečijeg dodatka, status rešenja kod naknade zarade može biti i Skraćeno i Preračun.

Potvrda o zaradama

Sa pregleda pozitivnih i privremenih rešenja postoji opcija štampanja potvrde o zaradama podnosioca zahteva. Ova potvrda se može štampati samo za rešenja koja su aktivna.

Kada se klikne na Štampaj potvrdu o zaradama otvara se nova stranica sa koje je potrebno izabrati period za koji se potvrda traži. Datumi za period se unose u formatu MM-GGGG (na primer 07-2018 za jul 2018. godine).

Kada se definiše period, prelazi se na štampu potvrde. Ova potvrda sadrži sve mesece koji su prethodno navedeni u periodu za koji se potvrda traži, datum svake isplate, bruto i neto iznos, prosek zarade i koliko je ukupno isplaćeno podnosiocu zahteva. Može se izabrati da li će potvrda biti na ćirilici ili latinici.